9 XI 2024 (Sobota) godz. 19:00

Koncert — Muzyka Czeskiego Baroku

The Aula Magna of the Branicki Palace

Watch on-line:

Performers:

  • Zespół Muzyki Dawnej Collegium Marianum Tomáš Šelc – baryton (Czechy)

Event description:

Od założenia w 1997 roku praski zespół Collegium Marianum koncentruje się na prezentacji muzyki z XVII i XVIII wieku, zwłaszcza tworzonej przez kompozytorów urodzonych lub działających w Europie Środkowej. Collegium Marianum, jeden z niewielu profesjonalnych zespołów specjalizujących się w tej dziedzinie w Czechach, daje nie tylko występy muzyczne, ale także regularnie realizuje projekty sceniczne. Kierownictwo artystyczne nad zespołem sprawuje grająca na flecie poprzecznym, Jana Semerádová, która regularnie występuje również jako solistka z wybitnymi orkiestrami europejskimi. Aktywne badania Jany Semerádovej, obejmujące badania stylu barokowego, deklamacji i tańca, pozwoliły jej poszerzyć profil zespołu Collegium Marianum i zaprezentować wielogatunkowe projekty obejmujące barokowy taniec i teatr. Jej wyjątkowe, tematyczne programowanie zaowocowało wieloma współczesnymi premierami, prezentowanej każdego roku, muzyki historycznej. Zespół współpracował z renomowanymi europejskimi dyrygentami, solistami, reżyserami i choreografami, takimi jak Andrew Parrott, Hana Blažíková, Damien Guillon, Peter Kooij, Sergio Azzolini, François Fernandez, Simona Houda-Šaturová, Benjamin Lazar, Jean-Denis Monory i Gudrun Skamletz. Zespół utrzymuje także długotrwałą współpracę z grupą teatralną Buchty. Owocem tej współpracy były bardzo oryginalne projekty, w tym opera lalkowa Calisto oraz pastoralna opera Händla Acis i Galatea. W 2010 roku Collegium Marianum otrzymało nagrodę za zasługi w jakości i dystrybucji muzyki czeskiej przyznaną przez Międzynarodową Radę Muzyczną UNESCO.
W programie koncertu m.in. Johann Joseph Fux (1660–1741) Ouverture IV. in g (Ouverture, Rigaudon, Trio Bourrée, Da Capo Rigaudon, Aire La Double, Menuet, Passacaglia) z „Concentus musico-instrumentalis” 1701, Jan Dismas Zelenka (1679–1745) „Confitebor tibi Domine“ na bas, smyczki i basso continuo, ZWV 71. Antonín Reichenauer (1694–1730) „Regina coeli“ na bas, skrzypce solo i basso continuo, Giuseppe Tartini (1692–1770) Koncert G-dur na flet, smyczki i basso continuo (Allegro, Largo Andante, Allegro) Jan Dismas Zelenka (1679–1745) „Salve regina“ na bas, 2 skrzypiec i basso continuo, ZWV 139

en_GBEnglish
Skip to content